
معرفی واحد آموزش به بیمار :
واحد آموزش به بیمار در سال 1399 با هدف ارتقا سلامت و ارائه آموزشهای پس از ترخیص به بیماران بستری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام ،فعالیت خود را آغاز نموده است .
کلینیک پرستاری آموزش و پیگیری بیماربصورت رسمی در 1401/10/1 طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت ، بصورت ثابت در شیفت صبح شروع به کار کرده است.
این کلینیک در طبقه دوم بیمارستان شهید مصطفی خمینی قرار دارد وهمه روزه از ساعت 7:30 تا 13:30 به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات آموزشی ارائه می نماید و بیماران مشمول برنامه پیگیری در منزل را پس از ترخیص بصورت تلفنی تا مدت یکسال پیگیری می کند .
هدف از ایجاد کلینیک آموزش به بیمار ،ارتقا سطح سلامت و بهبود وضعیت آموزش حین ترخیص در جهت کاهش آمار بستری مجدد ، کاهش مراجعات غیر برنامه ریزی شده به مراکز اورژانس بیمارستانها و افزایش رضایتمندی بیماران می باشد. .
کلینیک پرستاری بیمارستان شهید مصطفی خمینی دارای یک خط تلفن آزاد ویک خط داخلی است که همه روزه پاسخگوی سوالات بیماران و همراهان در رابطه باداروها و مسائل خودمراقبتی در منزل می باشد.
شماره تماس مستقیم کلینیک آموزش به بیمار 08433364810
شماره تلفنهای بیمارستان شهید مصطفی خمینی 08433338228- 08433338265 داخلی 121 .jpg?ver=j1YdCuK5x_ozeKjfyQ9dAQ%3d%3d)
معرفی اعضای واحد آموزش به بیمار :
تصویر
|
معرفی
|
شرح وظایف
|

|
نام ونام خانوادگی :سونیا حاتمی نژاد
سمت: سوپروایزر آموزش سلامت و مسئول کلینیک آموزش به بیمار
مدرک تحصیلی :کارشناس پرستاری و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
|
- هماهنگی با ریاست بیمارستان جهت تامین فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات و بودجه برای شروع و تداوم فعالیت واحد
- نظارت بر ارجاع مناسب بیماران به واحد
- ارزیابی و انتخاب پرستاران واجد شرایط جهت فعالیت در واحد
- تهیه و تنظیم برنامه کاری واحد و نظارت بر حسن انجام آن
- نظارت بر عملکرد کارکنان شاغل در واحد
- نظارت بر تهیه محتوا و استفاده از ابزار های کمک آموزشی مناسب
- ارزشیابی و ارایه نتایج پایش شاخص های اثربخشی واحد به مبادی ذیربط و تعیین اقدامات اصلاحی مناسب
- نظارت بر پیگیری پس از ترخیص بیماران واجد شرایط
- حضور مستمر و فعال در شیفت کاری
|
|
نام ونام خانوادگی :
سمت: پرستار کلینیک آموزش به بیمار
مدرک تحصیلی:کارشناس پرستاری
|
آموزش به بیمار و خانواده
- بررسی و نیازسنجی نیاز های آموزشی بیمار و خانواده
- تعیین و ثبت اولویت های آموزشی بیمار و خانواده
- برنامه ریزی برای جلسات گروهی آموزشی
- مشارکت در گردآوری، تدوین و بکارگیری محتواها و مواد آموزشی
- ارزشیابی اثربخشی آموزش های ارایه شده به بیمار و خانواده
- مشاوره با پرستاران تخصصی یا پزشک برای ارائه آموزش های تخصصی درصورت نیاز
- ارایه گزارش عملکرد واحد به مسؤول واحد
ب- پیگیری بیماران
- پیگیری تلفنی جهت بررسی و ارزیابی بیمار از نظر اثربخشی آموزش های ارایه شده و نیازهای پس از ترخیص
- هماهنگی جهت ارجاع بیمار به مراکز مراقبت در منزل و یا مراقبت طولانی مدت
|
-